Plzeňsko – 950 žáků základních škol z Plzeňského kraje by už nyní mělo vědět, že peníze nejsou samozřejmost, ale věc, se kterou je třeba hospodařit. Snažil se je to naučit dvouletý vzdělávací projekt Rozumíme penězům, pomocí něhož si děti vyzkoušely, jak obtížné může být sestavit rodinný rozpočet a řešit praktické životní situace.
S projektem se rovněž seznámilo celkem 540 pedagogů a čtyřiadvacet z nich nyní ve dvanácti zapojených školách takzvanou finanční gramotnost vyučuje.
Občanské sdružení AISIS, realizátor projektu, připravilo pro školy, které chtějí ve finančnímvzdělávání pokračovat, Klub Rozumíme penězům poskytující kantorům a koordinátorům z přihlášených škol metodickou a organizační podporu. „Potvrdilo se, že finanční vzdělávání je pro žáky zajímavé a pro jejich budoucí život velmi důležité. Dokazují nám to ohlasy učitelů na seminářích, ale i zpětná vazba od samotných žáků,“ říká Martin Ježek, manažer projektu.
„Děti jsou v současném světě vystaveny informačnímu tlaku, zvláště pak reklamní trh si vzal dětského klienta na mušku jako jednu velmi perspektivní cílovou skupinu svých marketingových aktivit. O to víc vnímáme potřebu orientace dětí v základních finančních produktech a službách jako velmi žádoucí a potřebnou už ve školním věku. Musí si totiž uvědomit, že peníze nejsou jakousi samozřejmostí, kterou poskytuje bankomat, a že osvojení si principů zodpovědného rozhodování je může v budoucnu uchránit před krizovými životními situacemi,“ doplňuje Roman Rozbroj, který projekt organizuje v Plzeňském kraji.
Do dnešního dne se do Rozumíme penězům zapojilo šest krajů, více než 70 škol a 3 300 žáků. Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Zapojené školy V Plzeňském kraji se do projektu zapojilo a finanční gramotnost vyučuje 12 základních škol: ZŠ Radnice, ZŠ Město Touškov, ZŠ Karla Vokáče Strašice, ZŠ Klatovy, 22. ZŠ Plzeň, ZŠ Stod, ZŠ Hrádek, ZŠ Dobřany, 28. ZŠ Plzeň, 17. ZŠ Plzeň, 14. ZŠ Plzeň a 13. ZŠ Plzeň.
Plzeňský deník – Plzeň-jih, sever | 8.9.2011 | Rubrika: Plzeňsko | Strana: 2 | Autor: (pk)