moneta logo
logo aisis

Učíme se rozumět penězům

V pátek 11. listopadu se ve 14. ZŠ zúčastnili žáci 9. ročníku v rámci předmětu Rozumíme penězůmprojektového dne s názvem Dovolená.
Ve fiktivní domácnosti s pevně nastaveným domácím rozpočtem si měli možnost nanečisto vyzkoušet, co obnáší plánování a zajištění takového příjemného období, jakým dovolená bezesporu je, a to v různých rolích, prarodiči počínaje a malými dětmi konče. Snažili se nalézt kompromis mezi snem a realitou zastoupenou finančními možnostmi domácnosti, ale i mezi nároky a představami jednotlivých členů. Při řešení způsobu financování se nenásilnou formou seznámili s dnes tak frekventovanými pojmy, jako je kontokorent nebo předlužování. Na příkladu příběhů rodin ze sousedství pak hledali výhody a úskalí rozhodování při pořizování dovolené.
Projekt Rozumíme penězům slouží ke zvyšování finanční gramotnosti a je dotovaný EU.

Foto autor| Foto: Dagmar Janošková
Region| Západní Čechy
Publikováno| Plzeňský deník; U nás ve škole; 13
Publikováno| Plzeňský deník – Plzeň-jih, sever; U nás ve škole; 13

Další články autora

Podobné články

Nejnovější

Co je stagflace a máme se jí obávat?

Stagflace je ekonomický jev, který označuje situaci, kdy současně dochází k vysoké inflaci, pomalému či nulovému ekonomickému růstu a rostoucí nezaměstnanosti. Tento fenomén představuje...

Úroveň finanční gramotnosti u náctiletých

V rámci celosvětového Týdne finančního vzdělávání - Global Money Week vyhlásil program Rozumíme penězům soutěž o novou deskovou hru Ztracené dědictví. Žáci a studenti na základních a...

Jak sestavit rodinný rozpočet

Rodinný rozpočet je klíčem k finanční stabilitě a dlouhodobé prosperitě každé domácnosti. Přestože se může zdát, že sestavení rozpočtu je složité nebo zbytečné, správně...